dimecres, 14 de març del 2012

Red Velvet Cupcakes





Fa molts dies que no publico i em sap molt greu però he estat increïblement ocupada i no he tingut temps per a res.

Aquesta recepta la vaig fer fa uns tres caps de setmana i tot i que el color no acaba de ser RED s'hi acosten força i a més ja he esbrinat d'on ve l'error. Red Velvet és el nom d'un pastís o d'unes cupcakes molt típiques d'Amèrica tot i que a Londres són també a qualsevol lloc. Se'ls identifica per un color vermellós i un icing molt blanc perquè porta formatge cremós. El color vermell només és colorant i no té cap gust especial tot i que es un pastís molt dolç i amb una textura super esponjosa!

La recepta que vaig fer jo de cupcakes la vaig treure d'un blog que acabo de descobrir i ja em fascina: Objetivo: Cupcake Perfecto. L'únic problema que vaig tenir, com us he dit, és el colorant vermell, resulta que si és en pasta aguanta més però jo aquí només en vaig trobar de líquid i es veu que si és líquid hi has de tirar tota l'ampolleta petita i t'ha de quedar un color vermell molt pujat abans de posar-ho al forn. A mi vermell ja m'hi ha quedat però al coure-ho se m'enfosqueix i queda d'un to marró.

La recepta és la següent:

Ingredients:

- 55gr de mantega
- 150 gr de sucre
- 1 ou
- 1 cullerada sopera grossa de cacao sense sucre
- 1/4 de culleradeta de colorant en pasta vermell
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla
- 120 ml de buttermilk ( si no en trobeu doncs 120 ml de llet i 1/2 cullerada de suc de llimona, deixeu reposar 10 minuts i ja veure que la llet queda com tallada, això és el buttermilk)
- 150 gr de farina
- 1/2 culleradeta de bicarbonat sòdic
- 1 culleradeta de vinagre blanc






Preparació:

Escalfeu el forn a 170 graus i poseu els papers per cupcakes (podeu fer servir de magdalenes) dins un motlle rígid (així els papers no s'obriran quan es coguin i la massa apreti!!).

Tamisseu la farina amb el cacau en un bol. Després amb una batedora, bateu el sucre i la mantega fins que us quedin integrats i tinguin un color més claret. Sense deixar de batre afegiu-hi els ous d'un en un i l'extracte de vainilla.

Després abocarem 1/3 part de la farina i el cacau a la batedora i seguirem batent, quan estigui incorporat hi afegirem la meitat del buttermilk, després 1/3 part del cacau i la farina, l'altre meitat del buttermilk i per acabar la resta de la farina. És a dir barrejarem sòlid - líquid - sòlid - líquid - sòlid. Quan tot estigui ben incoporat hi posarem el colorant i així podreu ajustar la quantitat que necessiteu.

Finalment, en un vas barregeu el vinagre amb el bicarbonat de soda i ja veureu que fa bombolletes, de seguida incorporeu-ho a la barreja, barregeu-ho bé i poseu la pasta a dins dels papers per les cupcakes però no n'empleneu més de 2/3.




Poseu-ho al forn uns 20 minuts o fins que l'escuradents surti net. Un cop estigui fet traieu-ho del forn i deixeu-ho refredar 5 minuts en el motlle i després per complet a sobre una reixeta.

Per l'icing (aquest es diu Cream Cheese Icing):

- 125 gr de formatge cremós (tipu philadelphia)
- 60 gr de mantega a temperatura ambient
- 300 gr de sucre glaç (sí, sí!! 300 gr....ja sé que és un munt però està deliciós i tampoc cal menjar-ne cada dia!!!)

Per la preparació:

Primer bateu la mantega amb el sucre glaç (cobriu el bol si no voleu que us quedi la cuina nevada!!). Un cop estigui tot ben incorporat, afegiu el formatge cremós. Bateu uns minuts fins que quedi blanc i cremós. I ja podeu decorar els cupcakes. El Cream Cheese Icing és més líquid que l'Icing normal així que jo no faria gaires filigranes en la decoració, jo el poso així pim pam!! Està bonííiiiiiiiiiiiiiiissim!!










1 comentari:

  1. Albins! Quina bona pinta! Jo fa temps que tinc curiositat de fer-ne. Potser més que cupcakes començaria pel Red Velvet cake... en qualsevol cas, a veure si m'animo! Un petonet!

    ResponElimina