diumenge, 13 de maig del 2012

Brioixets de mel i iogurt







Aquesta recepta per variar l'he tret de l'estimadíssim blog l'Exquisit.


Aquests brioixets són super bons i a més no són gaire dolços perquè no porten sucre, només porten la mel i per tant es poden menjar amb coses tant dolces com salades!

Per fer-los necessitarem:

300 gr de farina
5 gr de llevat instantanea ( o 10 gr de llevat fresc) 
40 gr de mel
5 gr de sal
130 ml de llet tèbia
60 gr de iogurt
35 gr de mantega a temperatura ambient
un mica de mantega per pintar-los un cop cuits.



Procediment:


Primer barrejarem els ingredients secs (farina, sal i llevat) i hi afegirem la mel, la llet i el iogurt. La mel vigileu que no sigui molt forta, o si ho és que us agradi, perquè sinó es notarà molt el gust. Quan estigui ben barrejat hi afegiu la mantega a temperatura ambient. Amasseu fins que la massa sigui elàstica i no s'enganxi massa. Si veieu que s'enganxa molt encara afegiu-hi una mica més de farina.







Quan ho tingueu feu-ne una bola i deixeu-ho reposar tapat amb un drap húmit durant una hora més o menys. Tot seguit agafeu la bola i amasseu-la amb la mà per treure l'aire que s'hi pugui haver format i formeu boletes de més o menys 37 grams. Deixeu reposar les boletes uns 15 minuts altra cop tapades. 


Jo les vaig deixar posar directament a dins el motlle per al forn però si no ho heu fet així poseu-les-hi ara i deixeu reposar fins que dupliquin el seu tamany (més o menys una altra hora). Jo crec que no les hi vaig deixar tanta estona...


Poseu-les al forn a 180 graus durant 15-18 minuts fins que estiguin dauradetes. Treieu les boletes/brioixets del forn i desemotllar (vigileu no cremar-vos!), pinteu-los amb una mica de mantega prèviament fosa i deixeu-les refredar en una reixeta. 


I ja teniu brioixets fets!! Podeu posar-hi nutella, mantega, melmelada, més mel si us encanta...o pernil dolç, pernil salat...etc!!





















5 comentaris:

  1. Albins! Que bons els brioixos! El que passa que sembla que no deuen ser molt dolços cosa que xoca amb els gustos que tinc aquí a casa... jaja! Muaaa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amore! No, no són gaire dolços! De fet en David se'ls menjava amb pernil! hehehe!Un petó!

      Elimina
  2. Hola Alba, vaig coneixer als pares en el seu darrer viatge a la teva ciutat "d'acollida" .... m'agrada molt el teu blog i les receptessssss també.
    Soc molt llaminera, m'agrada cuinar i mejar-me els dolços.
    No tinc pas el teu nivell.... però probaré de cuinar alguna de les teves receptes. Fins aviat i gràcies per compartir. Gemma

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Gemma!

      Ui Sí, ma mare em va parlar de tu, li va passar el viatge volant i mira que a ella els avions no li fan gaire gràcia!
      A mi també m'encanta cuinar i com pots veure sóc més de dolços! Espero que t'animis a provar alguna recepta, de veritat que no són difícils! Fins aviat! Una abraçada, Alba.

      Elimina
  3. Mmmm... quina bona pinta que tenen Alba!!
    Petons,
    Marta

    ResponElimina